28 Nisan 2013 Pazar

0 Jaguar F-Type

type='html'>

İngiliz üretici Jaguar, XK ailesine küçük bir kardeş ekliyor. Bir süredir casus fotoğrafları internette dolaşan otomobil C-X16 konseptinin seri üretime geçirilmiş hali olacak.

Coupé gövdeli konseptinin aksine bir roadster olan F-Type'ın ilk fotoğrafından görüldüğü kadarıyla seri üretime geçişte sportif görünümden pek bir şey kaybedilmemiş. İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmamış olsa da aracın sabit kafalıklı sportif koltukları sürüşü hakkında ipuçları verir nitelikte.

Dinamik sürüşü hemen hemen garantileyen bir diğer unsur da kaputun altında yatıyor. Henüz kesinlik kazanmamış olsa da araçta kullanılacak olan motorun kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli bir v6 olması muhtemel.

0 Smart ForJeremy

type='html'>

Bu yıl Los Angeles otomobil fuarında seri üretim araçların yanında bir de ilginç konsept sergilendi. Tasarımcı Jeremy Scott tarafından şekillendirilen otomobil Smart ForTwo ED temelleri üzerine geliştirilmiş ve sınırlı üretimi düşünülmekte.

Özel porselen beyazı gövde rengi ve ön panjur, farlar, güvenlik kafesi, yan aynalar ve büyütülmüş jantlar gibi yerlerde kullanılan kromajla dikkat çeken aracın en çarpıcı kısmıysa şüphesiz arkasında yer alan kanatlar. Arka çapraz görüşü kısıtlıyor olsalar da aracın stopları olarak da görev yapan kanatların çok dikkat çektiği bir gerçek.


İç mekanı da oldukça dikkat çekici olan otomobilin kabini beyaz deri döşemeyle donatılırken çoğu yerde göze çarpan kromajlı kaplamalar ilginç bir duruş sergiliyor. Kapı içleri ve koltuklarda baklava desenleri kıllanılırken emniyet kemerlerinin dört noktadan bağlantılı olması, U şekilli direksiyon simidi gibi yarış otomobillerini hatırlatıyor.

75 beygir güç üretebilen elektrik motoruyla 0'dan 60 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 125 km/s. 17.6 kWh kapasiteli pilleriyle otomobilin menzili 145 km.

0 Vilner Audi S5

type='html'>

Bulgar modifikasyon firması Vilner, özel siparişle hazırladığı otomobillere bir yenisini ekledi. Diğer araçlarında olduğu gibi bunda da performans artışı sunmayan firma Audi S5'in özellikle iç mekanında harikalar yaratmış.


Füme renkli folyo kaplamaya sahip olan otomobilin ön panjur, jantlar ve bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler gibi parçaları piyano siyahına boyanırken asıl farklılık iç mekanda göze çarpıyor.


Daha sportif bir direksiyon simidiyle donatılan otomobilde çift renkli deri döşemenin haricinde kapılar, sütunlar ve tavanda süet döşemeler görmek mümkün. Özellikle vites konsolunda piyano siyahı kaplamalar görülebilen aracın kapı içleri, koltukları ve hatta tavanında baklava desenli deri döşemeler bulunuyor.

0 BRABUS ML B63

type='html'>

Alman modifikasyon devi BRABUS en iyi yaptığı şeyi yapmaya devam ediyor. Mercedes M ailesinin geçtiğimiz yıl tanıtılan en sportif modeli ML63 AMG için bir performans kiti hazırlayan firma aracın görünümünde de değişiklikler yapmış.

Yenilenen ön tampon çok daha köşeli bir yapıya kavuşurken LED gündüz farları yerlerini korumuş. Daha geniş yan eteklerle donatılabilen aracın arka tamponunda da daha köşeli bir tasarım anlayışı görülürken aynı kısımda biyik bir difüzör kullanılmış. Çapları 23 inçe kadar büyüyen jant seçeneklerine sahip olan aracın bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenirken yenilenen egzoz sisteminin çıkışları farklılaşmış.


İç mekanda şimdilik metal pedal seti ve Brabus armalı kapı eşik kaplamaları haricinde bir farklılık sunmayan aracın süspansiyon sistemine yüksekliği azaltan bir ünite eklenmiş.

Araçta kullanılan çift turbo beslemeli 5.5 litre hacimli v8 motor üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda 620 beygir güç, 820 Nm tork elde edebilen BRABUS performans verilerinde hissedilir fark yaratmayı başarmış. 0'dan 100 km/s sürate 4.5 saniyede ulaşabilen dev aracın maksimum sürati 300 km/s'te sınırlandırılmış.

27 Nisan 2013 Cumartesi

0 speedART SP81-R

type='html'>

Porsche'nin şık roadster modeli Boxster'ın üzerinde yapılan çalışmalar başladı. Porsche modifikasyonu düşünüldüğünde aklımıza gelen ilk markalardan olan speedART ilk olarak sportif model Boxster S modelini ele almış.

Çift renkli gövdesiyle dikkat çeken otomobilin ön tamponu altına bir splitter eklenirken yan eteklerde de genişletme yapılmış. Far çerçeveleri siyaha boyanırken 20 ve 21 inç çaplı jantlar opsiyonlar arasına eklenmiş. Arka kısımda sabit spoiler ve makyajlı arka tampon alt alanı dikkat çekerken sunulan daha sportif süspansiyon sistemleri gövdeyi alçaltmış.


İç mekanda kişiselleştirilebilir renkler kullanan speedART koltuklarda baklava desenli Alcantara döşeme kullanırken kapı eşiklerinde özel kaplamalar bulunuyor.

3.4 litre hacimli Boxer motoru standart haliyle 315 beygir güç üretebilen Boxster S, speedART tarafından sunulan ilk peketle 20 beygir güç, 20 Nm tork artışına sahip oluyor. İkinci etap modifikasyonda 35 beygir güç, 30 Nm tork artışı elde eden firma 80 beygirlik güç artışı içinse turbo besleme sunuyor.

0 Vorsteiner 911 V-GT

type='html'>

Porsche'nin ürettiği en şık 911 kasaları arasında ön sıralara oynayan 991 kodlu modeller için üretilen ek gövde parçalarına yenileri eklendi. Vorsteiner tarafından tasarlanan ürünler daha önce de olduğu gibi aracın sade görünümünü koruyor.

Aracın ön kısmına bakıldığında tamponun altına yerleştirilen splitter ve hava kanallarının girişleri dikkat çekerken genişleyen yan eteklerin şekilleri de değişmiş. 19, 20 ve 21 inç çaplı jantlarla donatılabilen otomobilin arkasına eklenen küçük spoiler ve difüzör dikkatlerden kaçmıyor.

911 Carrera'nın iç mekanı için de değişiklikler sunan Vorsteiner özel üretim paspas ve bagaj bölümü halısının yanında isteyen müşteriler için takla kafesi ve Recaro marka yarış koltukları da temin edebiliyor.

0 Nissan The Dark Knight Rises™ Juke NISMO

type='html'>

Nissan, Warner Bros. ile kurduğu ortaklık sonucunda The Dark Knight Rises filminin Blu-Ray ve DVD'de piyasaya çıkmasını kutlamak amacıyla tek örnek bir Juke NISMO tanıttı. Araç, ödül olarak, İngiltere'de düzenlenen bir yarışmayı kazanana verilecek.

Mat siyah gövde rengine sahip olan otomobilin tasarım detayları standart Juke NISMO'dan aynen alınmış. 18 inç çaplı jantlar, daha köşeli tamponlar, geniş yan etekler, daha büyük bir spoiler ve kırmızı renkli süs şeritleriyle donatılan aracın tepesinde özel tasarımlı bir radyo anteni bulunuyor.


Ön panjur ve bagaj kapağında Batman logoları yer alan otomobilin siyah renkli iç mekanında yiine aynı logoya sahip kafalıklar ve kapı eşik kaplamaları dikkat çekiyor. İç mekanda tavana Batman logosu yansıtan bir ışıklandırma kullanılırken yan aynalar altına yerleştirilen yer ışıkları da aynı logoyu kullanmış.

Turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış olan araçta ek herhangi bir motor modifikasyonu yapılmamış.

0 Manhart MH3 V8 R Biturbo

type='html'>

Bu yıl Essen Show'da sergilenecek olan otomobillerin arasına Manhart Racing tarafından modifiye edilmiş bir BMW M3 Convertible da katıldı. Dış görünüşüne bakınca gerçek gücünü pek belli etmeyen aracın birçok parçası X6 M'den alınmış.

Ön tamponunun altına çift parçalı splitter eklenen otomobilde kullanılan ön kaput üzerinde hem ek hava çıkışları açılmış hem de ortasında bulunan çıkıntı yükseltilmiş. Tamamen yenilenen egzoz sisteminin çıkışları genişlerken arka tampon alt kısmına bir difüzör eklenmiş.


Hafifletilen jantları 20 inç çaplı olan aracın süspansiyon sistemi elden geçirilirken fren sistemi X6 M'den alınmış. Ön aksta 396, arka akstaysa 374 mm çaplı fren diskleri görev yapan aracın kaliperleriyse dört pistonlu.

X6 M'den alınan bir diğer bölüm de kaputun altında bulunuyor. Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor 655 beygir güç, 955 Nm tork üretebiliyor. Sürat sınırlandırıcısı iptal edilen otomobil artık 320 km/s'in üzerine ulaşabiliyor.

0 Lorinser SL Serisi

type='html'>

Mercedes modellerinin modifikasyonu konusunda uzmanlaşan firmalar arasında yer alan Lorinser 2012 Essen Motor Show'da sergileyeceği SL gövde kitini tanıttı.

Dikkat çekici değişiklikler sunan pakette daha köşeli bir hal alan ön tampon ve farklı bir ön panjur tasarımı dikkat çekerken yenilenmiş yan eteklerin tasarımı, genişleyen çamurluklara uygun şekilde güncellenmiş. Aracın bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenirken yenilenen arka tamponda hava çıkışları ve difüzör dikkat çekiyor.

SL ailesi için çapları 20 inçe kadar olan jantlar sunan Lorinser süspansiyon sistemine seviye ayarı eklerken çıkışları dörtgen hale getirilen egzoz sistemi de yenilenmiş. İç mekanda da bazı yenilikler sunacak olan firma özel paspaslar, alüminyum, ahşap veya karbon fiber kaplamalar, Lorinser armalı gösterge tablosu ve farklı renklerde deri döşemeyi donanıma katmış.

Fuarda SL500 temelli bir araç sergileyecek olan Lorinser çift turbo beslemeye sahip 4.7 litre hacimli v8 motorun gücünü 530 beygire, torkunuysa 800 Nm'ye yükseltirken maksimum sürati de 280 km/s'te sınırlandırmış.

0 Famous CL63 AMG

type='html'>

Makyaj öncesi kasaya sahip Mercedes CL Serisi için geliştirilen kitlere Famous Parts tarafından bir paket eklendi. Aslında önceden tanıdığımız parçalardan oluşan kitin üretiminde birden fazla firmanın parmağı var.

Prior Design tarafından hazırlanan gövde kiti Black Edition serisinden olan otomobilin genişleyen çamurlukları ve bu genişlemeye uygun tasarlanmış yan etekleri güçlü bir görünüm ortaya koyarken kaput üzerinde açılan çift hava çıkışı sportif bir görünüm sunuyor.

Geniş hava girişlerine sahip ön tampon sade bir tasarıma sahip olsa da alt kısmında bulunan splitter ve dik yerleştirilen LED aydınlatmalarıyla güzel bir görünüm sunduğu da söylenebilir. 21 inç çaplı jantlarında BRABUS imzası olan aracın yan aynaları gibi arkada bulunan spoiler de karbon fiberden üretilmiş. Alt kısmında difüzör bulunan arka tampon da hafifçe makyajlanırken gövde mat folyoyla kaplanmış.

Süsüpansiyon sistemine alçaltma modülü eklenen bu CL63 AMG'nin 6.2 litre hacimli v8 motoru üzerinde yapılan çalışmalar sonrasında gücü 610 beygire ulaşmış.

0 Renault Mégane Sport Tourer Privilège 1.5 dCi EDC

type='html'>

Bir zamanlar arası blog camiasıyla oldukça iyi olan firmalardan Renault, yönetiminde yapılan değişiklikler sonrasında malesef televizyonda çok görülen ve yanına pek yaklaşılmayan bir marka oldu çıktı. Bu yokluk arasında arada şans eseri bazı modellerini test etme şansı bulduğum Renault'nun makyajlanan Mégane modelini detaylı şekilde inceleme şansım oldu.

Hatırlarsanız geçtiğimiz yıllarda yapılan organizasyonlarda Mégane ailesinin birçok farklı versiyonunu test etme şansım olmuştu. Méganeomani kapsamında test ettiğim modellerden olan Mégane Sport Tourer'ın, hatchback versiyonda deneme imkanı bulduğum yarı otomatik şanzımanla donatılmış makyajlı versiyonunuysa ilk defa kullandım.


Dış Mekan


Zaten şık bir otomobil olan Mégane Sport Tourer'ın makyajlı versiyonlarında sunulan yenilikler sınırlı. Farklı bir tasarıma sahip olan ön tamponda yer alan parlak siyah kısım sis farlarını da içine alacak şekilde yanlara doğru uzarken farların alt kısmına LED gündüz farları eklenmiş. Kapı kolları ve kapı altlarında bulunan çıtaları artık gövde rengi olan aracın stopları da koyulaştırılmış.

Renault'nun kataloglarında aracın standart olarak 16 inç çaplı Eptius tipi jantlarla satıldığı söylense de test aracımda 17 inç çaplı Sari isimli jantlar bulunuyordu. Türkiye broşüründe opsiyon listesinde bile yer almayan bu jantların hem yolda hem de bayilerde gördüğüm bütün Privilège donanımlı Mégane Sport Tourer modellerinde bulunması kafaları biraz karıştırıyor. Gerçi bu jantların standart olarak sunulması gayet yerinde olur zira hatırlarsanız 2010 yılında bu tasarımın araca en çok yakışan jantları oluşturduğunu belirtmiştim.

4.567 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.804, yüksekliğiyse 1.534 mm. 2.703 mm uzunluğunda aks mesafesi sunan Mégane Sport Tourer'da port bagaj rayları standart donanımda bulunuyor.


İç Mekan


Pek sürpriz olmayan bir şekilde iç mekanında da ilk anda göze çarpan bir tasarım farklılığı bulunmayan otomobilde sunulan renklerdeyse değişiklikler var. Gövdede sunulmaya başlayan kahverengi ve sedefli beyaz gibi renklerin yanında iç mekanda da farklı renk kombinasyonları sunmaya başlayan Renault'nun Privilège donanımının yaşam alanı biraz daha kasvetli hale gelmiş. Makyaj öncesi modellerde sunulan açık renkli plastik ve kumaşlar yerini siyah renkli olanlara bırakırken ahşap benzeri konsol kaplamaları da düz gri renkli olanla değiştirilmiş. İç mekanda da jantlarda olduğu gibi karışıklık var zira Renault broşürlerinde iç mekanda çift renkli konsol ve koltuk döşemeleri olduğu belirtilirken bu aracın iç mekanı eski Dynamique donanım seviyesinin özelliklerini sunuyor.

Araçta bulunan TomTom navigasyon sistemi orta konsolun üzerinde bulunan sabit ekrandan takip edilebilirken kumandaları vites konsolunda yer alıyor. Hatchback modellerde uzaktan kumandayla kontrol edilebilen ünitenin sabit kumandaları bence daha şık olsa da sistemin motor çalışmadan açılmaması, Renault gibi az yakıt tüketimine önem veren bir firmaya yakışmamış.

Eskiden Privilège donanım seviyesinde bulunan ahşap desenli kaplama yerine düz gri rengi tervih eden Fransız üretici bu yüzden iç mekanı daha da sade bir hale soksa da vites kolunun zemininde bulunan kromajlı bölme ve deri direksiyon simidinin beyaz renkli dikiş iplikleri şık bir görünüme sahip. Türkiye'de üretilmediğinden orta hava ızgaralarında yolcular tarafından kapatılabilme fonksiyonu bulunan aracın klima kumandalarında bir değişim yaşanmamış.

Mégane'ın iç mekanında en olumlu değişimse ses sisteminde görülüyor. Yerleşimi yeniden yapılan düğmeler sayesinde ses kumandası artık daha az kafa karıştıran otomobilde eski nesil bağlantılar yerine USB ve Aux portlarının bulunması insanlara rahat bir nefes aldırıyor.

Kenarları deri döşeme koltukar sportiflikten çok konfora yönelik tasarlanmış olsalar da yeterli yan destek sağlayabiliyorlar. Arka koltuklarda başarılı diz ve baş mesafesi sunan Mégane Sport Tourer'da bu koltuklar için yönlendirilebilir havalandırma ızgaralarının sunulması olumlu. Üç kafalığa sahip arka koltuklarda katlanabilir kol dayanağı ve bardaklıklar standart olarak sunuluyor.

Zemin altında bulunan 38 litre hacimli gözlerle birlikte toplam 524 litrelik hacim sunan bagaj arka koltuklar katlanarak 1.600 litreye kadar genişletilebilirken ön yolcu koltuğunun da öne katlanabilmesi uzun yüklerin taşınmasında kolaylık sağlıyor. Yan duvarlarında kapaksız gözler bulunan bagajda metal sabitleme halkaları ve plastik sabitleme kancaları bulunuyor.


Konfor


Fransız otomobillerinin genelde başarılı puanlar aldığı konfor bölümünde Renault da üzmüyor. Özellikle süspansiyon konforu başarılı olan aracın geniş oturma yüzeylerine sahip koltukları da rahat yolculukları garanti ediyor. Önceki testimde de konfor seviyesini yüksek bulduğum Mégane Sport Tourer daha büyük jantlara sahip versiyonunda da beni üzmedi.

Aracın başarılı donanımlarından olan çift debriyajlı yarı otomatik şanzıman hızlı fakat yumuşak olabilen geöişleriyle konfora katkıda bulunurken manuel modda da kullanılabilmesi olumlu bir özelliği. Vites D konumundayken fren pedalı bırakıldığında ileriye doğru kayma özelliğine de sahip olan şanzıman bu sayede dur-kalk trafik ve park manevralarında avantaj sağlıyor.

Her iki güneşliğinde de ışıklı makyaj aynasını standart olarak sunan test aracımın dijital klima kumandaları da kolay anlaşılabilir şekilde konumlandırılmış. Çift bölgeli sıcaklık ayarına sahip olan otomobilin arka koltuklarda da üfleçleri bulunması güzel bir özellik.

Aracın kullanımında ister istemez bir rahatlık yaratan Renault Card sistemiyse insanı tembelliğe alıştırıyor. Kart cebinizdeyken aracın kapı kollarından birisine dokunduğunuzda kilit açılırken iç mekanda bulunan düğmeye bastığınızda da motor çalışıyor. Motoru durdurduktan sonra aracı terk edip uzaklaştığınızda kilitlenen kapılarla birlikte aynaların da katlanması iyi düşünülmüş.


Sürüş


205 tabanlı lastikler ince olsa da 50 yanak ve 17 inç çaplı jantlar orta sertlikteki süspansiyon sistemiyle birleşince ortaya başarılı sürüş özellikleri çıkıyor. Türkiye'de üretilen hatchback modellerde kullanılan yükseltilmiş süspansiyon sistemine sahip olmayan Mégane Sport Tourer bu sayede yüksek süratlerde direksiyon hareketlerine çok daha başarılı tepkiler veriyor.

Sportif bir otomobilden beklenecek kadar olmasa da yol bilgilerini sürücüye başarılı bir şekilde aktaran direksiyon sisteminin sertliği de başarılı. Şanzıman vitesleri yumuşak değiştirse de manuel modda kullanıldığında sportif tatlar da alınmıyor değil. Yalnız bu sportiflik, direksiyon simidinin arkasına vites değiştirme kulakçıkları yerleştirecek derecede değil. Renault da durumun farkında olacak ki bu donanım araçta bulunmuyor.

Renault'nun Mercedes'e de verdiği 1.5 litre hacimli turbo Diesel motoru artık kendisini kanıtlamış üniteler arasında. 110 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen ünite 1.360 kg ağırlığa sahip olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 12.1 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 190 km/s olarak açıklanmış.

Otoyolda yüksek sürat sürüşlerinin ardından girilen şehir trafiğiyle birleşince yakıt tüketimi için zorlayıcı parkurlardan birisi haline gelen güzergaha rağmen 7.4 litre/100 km olarak gerçekleşen ortalama yakıt tüketimi sakin otoyol sürüşlerinde 5 litre/100 km'ye kadar düşürülebiliyor ki bu da oldukça başarılı bir değer.


Fiyat/Donanım


Makaleyi yazdığım sırada Mégane Sport Tourer Privilège 1.5 dCi EDC'nin kampanyalı fiyatı 59.250 TL olarak açıklanıyordu. Oldukça zengin bir standart donanıma sahip olan araçta sis farları, elektrikli katlanabilen yan aynalar, çift bölgeli otomatik klima, Türkçe yol bilgisayarı, deri kaplı direksiyon simidi, elektro-mekanik park freni, yarı deri koltuklar, ESP, elektrikli camlar, cruise control, far, yağmur ve arka park sensörleri, Renault Card sistemi, yokuş kalkış desteği, ön, yan ve perde hava yastıkları, katlanabilir arka koltuklar, Bluetooth, USB ve Aux bağlantılı müzik sistemi, LED gündüz farları ve Follow me home fonksiyonlu farlar ve sırtlığı katlanabilen ön yolcu koltuğu ücretsiz olarak sunuluyor.

Üç opsiyon donanıma sahip olan otomobilin test aracında da bulunan TomTom navigasyon ve Arkamys ses sistemi 1.350 TL karşılığında sizin olurken elektrikli açılabilen panoramik cam tavan için 1.850 TL ek bedel isteniyor. Üçüncü opsiyon donanım olan direksiyonel Bi-Xenon farlarsa far yıkama sistemiyle birlikte 1.600 TL'ye alınabiliyor.

Bu donanımların yanında broşürde görülebilen fakat fiyatlandırmada GT Line modellerinin altında bir paket olarak yer alan Teknoloji paketinde navigasyon ve Arkamys ses sistemiyle birlikte geri görüş kamerası ve şeritte kalma asistanı için 3.100 TL isteniyor.


Sonuç


Daha önce hem EDC'ye sahip hatchback hem de manuel şanzımanlı bir Sport Tourer modelini kullanma şansına eriştiğim Mégane'ın bu iki özelliğini tek vücutta toplayan modelini sürmekse makyaj sonrasına kaldı. Renault artık ses vermediğinden kendi imkanlarımla ulaşabildiğim aracın test sürüşü sonrasındaysa oldukça mutluydum.

Zaten başarılı bir araç olan Mégane Sport Tourer'ın EDC ile birleşimi güzel bir ikili ortaya çıkarırken yapılan ufak tefek yeniliklerin tamamının olumlu olması aracın eskisinden daha başarılı olmasını sağladı.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

0 Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Venet

type='html'>

Her örneği bir özel versiyon olan Bugatti Veyron'un arada sırada tanıtılan tek örnek modellerine bir yenisi eklendi. Çoğunlukla renk kombinasyonu değişikliklerinden özel versiyon üreten Bugatti bu sefer farklı bir yol izlemiş.


Sanatçı Bernar Venet'den farklı bir Veyron hazırlamasını isteyen firma ortaya ilginç bir model çıkarmış. Yan yüzeylerinde, Bugatti mühendislerinin aracın tasarım ve üretimi sırasında kullandıkları denklemler bulunan otomobilin bu özelliği turuncu renkle ölümsüzleştirilmiş. Aynı rengi ön jantlarda da kullanan Bugatti aracın geriye kalanını koyu kahverengine boyamış.


İç mekanda da kapı içlerine işlenen denklem motifleri farklı bir görünüm sağlarken bu bölümün geriye kalanında kiremit ve kahverengi kullanılmış. Depo kapağı ve koltuklar arasında bulunan bölmede logosu bulunan Venet'nin imzası da şaft tünelinin iki yanında görülebiliyor.

Kaputu altında bir yenilik bulunmayan otomobilin 4 adet turbo beslemeye sahip 8 litre hacimli w16 motoru 1.001 beygir güç üretmeye devam ediyor.

26 Nisan 2013 Cuma

0 Hyundai Veloster C3 Roll Top

type='html'>

Her fuarda birkaç konsept modeli tanıtılan Hyundai Veloster ailesine yeni bir araç eklendi. Performansı artırılmamış olan bu otomobilin gövdesiyse şimdiye kadar tanıtılan Veloster modellerinden çok farklı.

Siyah renkli ön panjur, genişlemiş yan etekler, çift çıkışlı egzoz sistemi, kırmızı renkli yan aynalar, önde siyah, arkada turkuaz renkli jantlar ve bez tavana sahip olan aracın en ilginç özelliği arka koltukların yatmasıyla bir pick up'a donüşebilmesi.


Jantları aracınkilerle aynı renk kombinasyonuna sahip olan bir bisiklete sahip olan aracın selesi de otomobilin bez tavanıyla aynı desene sahip.


İç mekanında büyük bir değişiklik sunmayan aracın koltuklarında çift renkli deri döşeme kullanılırken bagaj zemini ve arka koltukların arkası yirminin üzerinde kaykaydan kesilmiş parçalarla kaplanıp ilginç bir mozaik oluşturulmuş.

Kaputu altında bir yenilik bulunmayan otomobilde kullanılan turbo beslemeye sahip olan 1.6 litre hacimli ünitesi 208 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor.

0 Saleen 351 Mustang

type='html'>

Kurduğu firmanın başındaki yerini tekrar alan Steve Saleen iş başına dönüşünü bir Mustang modeliyle kutlayacak. Henüz tamamen hazır olmayan aracın performans rakamlarıysa kesin gibi.

İlk çizimlerden gördüğümüz kadarıyla yeni tamponlar, yan etekler, kaput ve jantlar gibi farklı ekipmanlara sahip olan aracın egzoz, fren ve süspansiyon sistemleri de yenilenmiş. 380 mm çaplı fren disklerine sahip olacak aracın jantları da 20 inç çaplı.

Kaputu altında 5.8 litre hacimli bir v8 motor bulunan otomobil kompresör besleme yardımıyla 700 beygir güç, 888 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılacağı açıklanan otomobilin hızlanma ve maksimum sürat değerleriyse henüz açıklanmadı.

0 BRABUS GL Serisi

type='html'>

Essen Motor Show'a en iyi hazırlanmış firmalar arasında başı çeken BRABUS, Mercedes'in makyajlı GL ailesi için geliştirdiği modifikasyon kitlerini tanıttı.

Hala geliştirilmekte olan görsel pakette şu an için daha sportif görünen ön ve arka tamponlarında yanında farklı çıkışlara sahip egzoz sistemleri de bulunan aracın iç mekanında değişik renklerde deri ve Alcantara döşeme sunuluyor. Yaşam alanında yapılan diğer değişikliklerse ışıklandırılmış BRABUS logolu kapı eşik kaplamaları, karbon fiber veya ahşap kaplamalar, 320 km/s sınırlı gösterge tablosu ve direksiyon simidinin arkasına eklenen vites değiştirme kulakçıkları olarak listelenebilir.


Araç için çapları 18 ile 23 inç arasında değişen jant seçenekleri sunan firma yenilediği fren sisteminde önde 6 pistonlu kaliperler ve 405 mm çaplı diskler kullanırken 4 pistonlu kaliperlere sahip arka aksta 380 mm çapı diskler görev yapıyor. Görünümü daha sportif hale getirilen dev aracın süspansiyon sistemi de 30 mm'ye kadar alçaltılabiliyor.

GL 350 BlueTEC için sunulan ECO PowerXtra D6S kitiyle 3 litre hacimli turbo Diesel motorun gücü 310 beygire, torkuysa 690 Nm'ye ulaşıyor. 0'dan 100 km/s sürate 7.6 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum süratiyse 225 km/s.

GL 500 için sunulan B50-520 isimli modifikasyon kiti çift turbo beslemeye sahip 4.7 litre hacimli v8 motorun gücünü 520 beygire, torkunuysa 800 Nm'ye ulaştırıyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşmak için sadece 5 saniyeye ihityaç duyan aracın maksimum sürati de 275 km/s.

0 BRABUS A250 Polizei

type='html'>

Essen Motor Show'un olmazsa olmazlarından Tune it! Safe! aracı bu yıl da bir Mercedes oldu. Markanın bütün araçları için zengin modifikasyon kitleri sunan BRABUS, polis aracına dönüştürülen A Serisi modeli için de kolları sıvamış.


Aracın gövdesi üzerine Alman polisinin ihtiyacı olan grafikler ve aydınlatmaları ekleyen BRABUS ön tamponun altına bir splitter yerleştirirken ön panjurda bulunan Mercedes yıldızını da kendi amblemiyle değiştirmiş. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın arkasında büyük bir spoiler, difüzör ve yenilenen egzoz sisteminin dörtlü çıkışı dikkat çekiyor.

A250 BlueEFFICIENCY temelli aracın iç mekanında sadece yeni paspaslar ve metal pedal seti gibi değişiklikler yapılırken turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 245 beygir güç, 380 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s olarak açıklanırken ortalama yakıt tüketimi 6.1 litre/100 km.

0 Audi RS6 Avant

type='html'>

Station wagon araçların kralı geri dönüyor. Audi'nin RS2 Avant ile başlattığı çılgınlığın son halkası olan RS6 Avant'ın yeni nesil modellerinin resmi tanıtımına henüz uzun süre olsa da aracın ilk fotoğrafları internete sızdı.

Marka olarak son yıllarda göze çok batmayan modeller ürettiği için eleştirilen Audi bu sefer işi biraz daha sıkı tutmuş gibi görünüyor. Tamamı LED teknolojisi kullanan aydınlatma grubu, petek şekilli açıklıklara sahip ön panjur, mat metalik renge boyanmış yan aynalar ve tampon parçaları, 20 inç çaplı jantlar, arka tampon altına yerleştirilmiş difüzör, daha büyük bir spoiler ve dev egzoz çıkışları aracın kimliğini ortaya koyuyor.


İç mekanı sade olsa da sportif dokunuşlara da sahip olan RS6'nın direksiyon simidinin altı düzleştirilirken destekleri çok daha dikkat çekici boyutlara getirilen koltuklarında yine petek desenleri kullanılmış. Konsolunda karbon fiber ve piyano siyahı kaplamalar birlikte kullanılırken hız ve devir göstergesinin 0 konumu yine zemini gösteriyor.

Henüz kesinleşmemiş olsa da çift turbo beslemeye sahip v8 motorunun S6'da da kullanılan 4 litre hacimli ünite olması muhtemel olan aracın ürettiği güç de büyük ihtimalle 550 beygirin üzerinde olacak. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılacak olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4 saniyenin altında tamamlanacak ve maksimum sürati limitörsüz 300 km/s'in üzerine çıkabilecek.

0 Mitsubishi Outlander

type='html'>

Avrupa için hazırlanan modelleri geçtiğimiz Şubat ayında tanıtılan Mitsubishi Outlander'ın A.B.D. pazarında satılacak olan versiyonları da Los Angeles otomobil fuarında sergilendi.

Tasarım olarak bir farklılığı bulunmayan aracın sahip olduğu motor seçenekleriyse tahmin edildiği gibi daha güçlü. Tasarımı 90'lı yılların sonundan esintiler taşıyan iç mekanda zengin bir donanım sunan araçta üç koltuk sırası bulunuyor.


A.B.D. pazarında giriş motoru olarak 2.4 litre hacimli üniteyi seçen Japon firma bu araçta 166 beygir güç, 219 Nm tork sunuyor. 3 litre hacimli v6 seçeneğiyle birlikte güç 224 beygire, torksa 291 Nm'ye ulaşıyor. İki ve dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen otomobilin küçük hacimli motoruyla birlikte sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) sunulurken v6 motor 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor.
 

ARABA RESİMLERİ,Modifiyeli Arabalar,Araba Modelleri,Otomobil Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates