type='html'>
A.B.D. testleri devam ediyor. Avrupa'da Mondeo ismiyle satılacak olan Fusion'ın ardından şimdi de Kuga olarak tanıyacağımız Escape konuğum. Kuzey Amerika pazarında üç adet benzinli motorla satılmakta olan Escape'in giriş modellerinde 2.5 litre hacimli ünite kullanılırken 1.6 ve 2 litre hacimli EcoBoost motorlar Avrupa'da da görev yapacak üniteler olarak dikkat çekiyor.
Atmosferik emişli motor sadece giriş donanımla ve önden çekişli olarak alınabilirken turbo beslemeli motorlar hem önden çekiş hem de dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonları sunmakta. Hazır test etme şansı bulmuşken en güçlü motor, dört tekerlekten çekiş sistemi ve en üst donanım seviyesine sahip bir modelinin anahtarını kaptım.
Dış Mekan
4.524 mm boya, 1.839 mm genişliğe, 1.684 mm yüksekliğe ve 2.690 mm aks mesafesine sahip olan yeni nesil Escape hem bir önceki nesil Escape hem de Avrupa'da satılan ilk nesil Kuga ile hemen hemen hiç ortak noktaya sahip değil. Oldukça agresif bir duruş sergileyen araç özellikle Focus'tan izler taşıyor.
Titanium donanım seviyesinde sunulan xenon farlar, tamponun alt kısmına eklenen sis farları, yine ön tamponun altına eklenen koruma, 19 inç çaplı jantlar, şişkin çamurluklar, arka tamponun alt kısmına eklenen metalik renkli parça ve çift egzoz çıkışı gibi detaylar aracın dinamik görünümüne katkıda bulunurken stopların Focus sedan ve wagon'dan alınmış gibi durması da otomobilin tanınırlık faktörünü artırmış. Tavan raylarını standart olarak sunan Ford bu parçaların arasında destek olarak duran çıtaları da donanıma katmış.
Ford'un Kuzey Amerika'da sattığı diğer SUV modellerinde olduğu gibi şoför kapısında bulunan düğmeler kullanılarak girilen şifreyle açılabilen kapılar bizim daha alışık olduğumuz şekilde, anahtar kullanarak da açılabiliyor.
İç Mekan
Kapılar açıldığında bizi bir sürpriz karşılıyor. Dış mekanda Focus ile arasında benzerlikler bulunan Escape'in iç mekanı bu modelle neredeyse aynı. Kapı içleri ve ön konsolda gözlemlenen keskin çizgiler, derine yerleştirilmiş gösterge tablosu, dik yerleşime sahip havalandırma ızgaraları, sinyal ve silecek kolları, çok fonksiyonlu direksiyon simidi ve far kumandaları doğrudan Focus'tan alınmış.
Orta konsolun üst kısmında bulunan büyük dokunmatik ekranda navigasyon bilgileri görülebilirken hemen altta kalan bölüm Sony marka müzik sisteminin kumanda düğmelerinin bir kısmını barındırıyor. Daha aşağıda çift bölgeli otomatik klimanın kumanda düğmeleri ve oldukça açılı yerleştirilmiş bir vites kolu yer alıyor. Vites konsolunda el freni kolu, büyük bardaklıklar, 12 Volt soket, koltuk ısıtıcıları ve kol dayanağı bulunuyor. Bu bölümün iç kısmı oldukça derin ve SD kart yuvası, iki adet USB port ve görüntü girişleri gibi aksesuarlara ev sahipliği yapıyor.
Kapı içi cepleri çok büyük olmasa da yeterli derinliğe sahip olan otomobilin arka koltuklarında düşük seviyeli bir şaft tüneli, havalandırma ızgaraları, orta kol dayanağı, bardaklıklar ve 120 Voltluk soket gibi özellikler sunulurken panoramik cam tavan opsiyonu özellikle burada oturanların çok daha ferah bir yolculuk yapmasına yardımcı oluyor. Ferahlığa darbe vuran şeyse siyah deri döşemeyle birlikte kokpitin de bu renkte üretilmiş olması. Ayrıca Fusion'da olduğu gibi özellikle kapı içlerinde kullanılan plastiğin kalitesi yüksek değil.
Bir düğme yardımıyla otomatik bir şekilde açılıp kapanabilen bagaj kapağının ardında 971 litrelik bir bagaj hacmi sunulurken asimetrik katlanabilen arka koltuklar sayesinde bu hacim ikiye katlanabiliyor.
Konfor
Escape'in Titanium donanımı bol konfor donanımı sunuyor. Oturma alanları geniş ön koltuklarda oopsiyonel olarak sunulan deri döşeme ve standart olarak sunulan ısıtıcılar haricinde sürücü koltuğu için elektrikli ayar mekanizması ve hafıza bulunuyor. 10 Hoparlörlü ses sistemi XM radyo ve USB girişi gibi özelliklerin yanında Bluetooth bağlantısı da sunuyor ve direksiyondan kumanda edilebiliyor.
Direksiyon simidinden kumanda edilebilen bir diğer kontrolse Amerika'nın olmazsa olmazı cruise control. Garaj kapısı için uzaktan kumandayı da standart donanımında sunan Escape'in otomatik havalandırma sistemi de başarılı çalışıyor.
Orta sertlikte bir süspansiyon sistemine sahip olan aracın rüzgar yalıtımı başarılı olsa da yol sesini içeriye alıyor. Bütün motorlarla birlikte standart olarak sunulan 6 ileri vitesli otomatik şanzımansa yaptığı başarılı değişimlerle D konumunda konfora olumlu katkıda bulunuyor.
Büyük arka kapılar sayesinde arka koltuklara ulaşım kolaylaştırılırken bu kısımda sunulan diz ve baş mesafesi başarılı. Cam tavan sayesinde daha ferah kılınan arka kısımda ayrı havalandırma ızgaraları ve 120 Voltluk bir soketin bulunması da avantaj.
Escape'in hayatı kolaylaştıran diğer donanımları arasında panoramik cam tavan, otomatik bagaj kapağı, tek düğmeyle çalıştırılabilen motor, uzaktan kumandayla motor çalıştırma ve geri görüş kamerası sayılabilir.
Sürüş
Amerikan yollarında ilerleyen yüksek bir araç olmasına rağmen Escape'in yol tutuşu başarılı. Süspansiyon sistemi darbeleri başarılı bir şekilde emerken ani direksiyon hareketlerinde de beklenmeyen tepkiler vermiyor. Direksiyonu biraz hissiz olan aracın sportif hisler vermesine katkıda bulunan bir aksesuar da 235/45-19 ölçülerinde olan lastik ve jantları.
Ön koltuklarının zemin kısımları oldukça düz olsa da sırtlıklarda yeterli derecede yan destek sunan Escape'in otomatik şanzımanını manuel kontrol etmek de mümkün. S konumunda vitesleri daha geç değiştiren ünite ve sportif motor sesi aracın dinamik karakterine katkı yapan diğer kalemler.
Test ettiğim Fusion'da da kullanılan 2 litre hacimli motor turbo besleme yardımıyla 240 beygir güç, 367 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla dört tekerleğe aktarılan güç düşük devirlerde bile başarılı çekiş sağlıyor. Türkiye şartlarını pek simüle edemeyen Amerikan yollarında elde ettiğim 9.8 litre/100 km tüketim ortalaması çok kötü olmasa da benzinin iç kat pahalı olduğu Türkiye'de Diesel modellerin hüküm süreceğini söylesem yanılmış olmam.
Fiyat/Performans
Geldik yine bizim için komik olan bölüme. Fusion'da olduğu gibi Escape'in de fiyatı bize şaka gibi gelecek. Test ettiğim aracın önden çekişli versiyonları A.B.D. pazarında 30.370 Dolar seviyesinden başlayan fiyatlara sahip. Dört tekerlekten çekişli versiyonsa 32.120 Dolar'dan başlayan fiyatlarla alıcı bekliyor.
Sunulan bütün opsiyonlara sahip olan test aracında bulunan çekici bağlantısı 395, panoramik cam tavan 1.395, deri döşemeler 895, navigasyon 795 ve ön park sensörleriyle birlikte sunulan otomatik park sistemi 995 Dolar değerinde.
Bütün opsiyonlarla birlikte fiyatı 37.000 Dolar'a yaklaşan araç için şu sıralar 2.000 Dolar peşin ödeme indirimi yapılıyor.
Sonuç
Yeni nesil Escape yerini aldığı modelden oldukça farklı. Avrupa'da Kuga adıyla satılan otomobil bu kıtanın zevklerine daha uygun bir tasarıma sahip. Eskisinden daha büyük bir araç olacak Kuga'nın görünümünün yanında sürüş karakteristiklerinde de gelişme olacağı kesin.
Amerika kıtasında sadece benzinli motorlarla alınabilse de Avrupa'da güçlü Diesel ünitelerle de sunulacak olan Escape/Kuga'nın bu pazarlarda mazot yakan modellerinin daha popüler olacağını söylemek yanlış olmayacaktır.
Eskisinden çok daha başarılı bir aile aracı olan Escape/Kuga büyük iç hacmiyle yolcularını daha rahat ettirirken bagajda da ekstra bavullara yer açmış. İlk nesil Kuga'da olduğu gibi agresif bir görünüm sunan otomobilin 2 litre hacimli motorunun da performans adına eksiği yok.
Fotoğraflar
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
27 Mart 2013 Çarşamba
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder