27 Nisan 2013 Cumartesi

0 Renault Mégane Sport Tourer Privilège 1.5 dCi EDC

type='html'>

Bir zamanlar arası blog camiasıyla oldukça iyi olan firmalardan Renault, yönetiminde yapılan değişiklikler sonrasında malesef televizyonda çok görülen ve yanına pek yaklaşılmayan bir marka oldu çıktı. Bu yokluk arasında arada şans eseri bazı modellerini test etme şansı bulduğum Renault'nun makyajlanan Mégane modelini detaylı şekilde inceleme şansım oldu.

Hatırlarsanız geçtiğimiz yıllarda yapılan organizasyonlarda Mégane ailesinin birçok farklı versiyonunu test etme şansım olmuştu. Méganeomani kapsamında test ettiğim modellerden olan Mégane Sport Tourer'ın, hatchback versiyonda deneme imkanı bulduğum yarı otomatik şanzımanla donatılmış makyajlı versiyonunuysa ilk defa kullandım.


Dış Mekan


Zaten şık bir otomobil olan Mégane Sport Tourer'ın makyajlı versiyonlarında sunulan yenilikler sınırlı. Farklı bir tasarıma sahip olan ön tamponda yer alan parlak siyah kısım sis farlarını da içine alacak şekilde yanlara doğru uzarken farların alt kısmına LED gündüz farları eklenmiş. Kapı kolları ve kapı altlarında bulunan çıtaları artık gövde rengi olan aracın stopları da koyulaştırılmış.

Renault'nun kataloglarında aracın standart olarak 16 inç çaplı Eptius tipi jantlarla satıldığı söylense de test aracımda 17 inç çaplı Sari isimli jantlar bulunuyordu. Türkiye broşüründe opsiyon listesinde bile yer almayan bu jantların hem yolda hem de bayilerde gördüğüm bütün Privilège donanımlı Mégane Sport Tourer modellerinde bulunması kafaları biraz karıştırıyor. Gerçi bu jantların standart olarak sunulması gayet yerinde olur zira hatırlarsanız 2010 yılında bu tasarımın araca en çok yakışan jantları oluşturduğunu belirtmiştim.

4.567 mm boya sahip olan otomobilin genişliği 1.804, yüksekliğiyse 1.534 mm. 2.703 mm uzunluğunda aks mesafesi sunan Mégane Sport Tourer'da port bagaj rayları standart donanımda bulunuyor.


İç Mekan


Pek sürpriz olmayan bir şekilde iç mekanında da ilk anda göze çarpan bir tasarım farklılığı bulunmayan otomobilde sunulan renklerdeyse değişiklikler var. Gövdede sunulmaya başlayan kahverengi ve sedefli beyaz gibi renklerin yanında iç mekanda da farklı renk kombinasyonları sunmaya başlayan Renault'nun Privilège donanımının yaşam alanı biraz daha kasvetli hale gelmiş. Makyaj öncesi modellerde sunulan açık renkli plastik ve kumaşlar yerini siyah renkli olanlara bırakırken ahşap benzeri konsol kaplamaları da düz gri renkli olanla değiştirilmiş. İç mekanda da jantlarda olduğu gibi karışıklık var zira Renault broşürlerinde iç mekanda çift renkli konsol ve koltuk döşemeleri olduğu belirtilirken bu aracın iç mekanı eski Dynamique donanım seviyesinin özelliklerini sunuyor.

Araçta bulunan TomTom navigasyon sistemi orta konsolun üzerinde bulunan sabit ekrandan takip edilebilirken kumandaları vites konsolunda yer alıyor. Hatchback modellerde uzaktan kumandayla kontrol edilebilen ünitenin sabit kumandaları bence daha şık olsa da sistemin motor çalışmadan açılmaması, Renault gibi az yakıt tüketimine önem veren bir firmaya yakışmamış.

Eskiden Privilège donanım seviyesinde bulunan ahşap desenli kaplama yerine düz gri rengi tervih eden Fransız üretici bu yüzden iç mekanı daha da sade bir hale soksa da vites kolunun zemininde bulunan kromajlı bölme ve deri direksiyon simidinin beyaz renkli dikiş iplikleri şık bir görünüme sahip. Türkiye'de üretilmediğinden orta hava ızgaralarında yolcular tarafından kapatılabilme fonksiyonu bulunan aracın klima kumandalarında bir değişim yaşanmamış.

Mégane'ın iç mekanında en olumlu değişimse ses sisteminde görülüyor. Yerleşimi yeniden yapılan düğmeler sayesinde ses kumandası artık daha az kafa karıştıran otomobilde eski nesil bağlantılar yerine USB ve Aux portlarının bulunması insanlara rahat bir nefes aldırıyor.

Kenarları deri döşeme koltukar sportiflikten çok konfora yönelik tasarlanmış olsalar da yeterli yan destek sağlayabiliyorlar. Arka koltuklarda başarılı diz ve baş mesafesi sunan Mégane Sport Tourer'da bu koltuklar için yönlendirilebilir havalandırma ızgaralarının sunulması olumlu. Üç kafalığa sahip arka koltuklarda katlanabilir kol dayanağı ve bardaklıklar standart olarak sunuluyor.

Zemin altında bulunan 38 litre hacimli gözlerle birlikte toplam 524 litrelik hacim sunan bagaj arka koltuklar katlanarak 1.600 litreye kadar genişletilebilirken ön yolcu koltuğunun da öne katlanabilmesi uzun yüklerin taşınmasında kolaylık sağlıyor. Yan duvarlarında kapaksız gözler bulunan bagajda metal sabitleme halkaları ve plastik sabitleme kancaları bulunuyor.


Konfor


Fransız otomobillerinin genelde başarılı puanlar aldığı konfor bölümünde Renault da üzmüyor. Özellikle süspansiyon konforu başarılı olan aracın geniş oturma yüzeylerine sahip koltukları da rahat yolculukları garanti ediyor. Önceki testimde de konfor seviyesini yüksek bulduğum Mégane Sport Tourer daha büyük jantlara sahip versiyonunda da beni üzmedi.

Aracın başarılı donanımlarından olan çift debriyajlı yarı otomatik şanzıman hızlı fakat yumuşak olabilen geöişleriyle konfora katkıda bulunurken manuel modda da kullanılabilmesi olumlu bir özelliği. Vites D konumundayken fren pedalı bırakıldığında ileriye doğru kayma özelliğine de sahip olan şanzıman bu sayede dur-kalk trafik ve park manevralarında avantaj sağlıyor.

Her iki güneşliğinde de ışıklı makyaj aynasını standart olarak sunan test aracımın dijital klima kumandaları da kolay anlaşılabilir şekilde konumlandırılmış. Çift bölgeli sıcaklık ayarına sahip olan otomobilin arka koltuklarda da üfleçleri bulunması güzel bir özellik.

Aracın kullanımında ister istemez bir rahatlık yaratan Renault Card sistemiyse insanı tembelliğe alıştırıyor. Kart cebinizdeyken aracın kapı kollarından birisine dokunduğunuzda kilit açılırken iç mekanda bulunan düğmeye bastığınızda da motor çalışıyor. Motoru durdurduktan sonra aracı terk edip uzaklaştığınızda kilitlenen kapılarla birlikte aynaların da katlanması iyi düşünülmüş.


Sürüş


205 tabanlı lastikler ince olsa da 50 yanak ve 17 inç çaplı jantlar orta sertlikteki süspansiyon sistemiyle birleşince ortaya başarılı sürüş özellikleri çıkıyor. Türkiye'de üretilen hatchback modellerde kullanılan yükseltilmiş süspansiyon sistemine sahip olmayan Mégane Sport Tourer bu sayede yüksek süratlerde direksiyon hareketlerine çok daha başarılı tepkiler veriyor.

Sportif bir otomobilden beklenecek kadar olmasa da yol bilgilerini sürücüye başarılı bir şekilde aktaran direksiyon sisteminin sertliği de başarılı. Şanzıman vitesleri yumuşak değiştirse de manuel modda kullanıldığında sportif tatlar da alınmıyor değil. Yalnız bu sportiflik, direksiyon simidinin arkasına vites değiştirme kulakçıkları yerleştirecek derecede değil. Renault da durumun farkında olacak ki bu donanım araçta bulunmuyor.

Renault'nun Mercedes'e de verdiği 1.5 litre hacimli turbo Diesel motoru artık kendisini kanıtlamış üniteler arasında. 110 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen ünite 1.360 kg ağırlığa sahip olan otomobili 0'dan 100 km/s sürate 12.1 saniyede ulaştırabilirken maksimum sürat 190 km/s olarak açıklanmış.

Otoyolda yüksek sürat sürüşlerinin ardından girilen şehir trafiğiyle birleşince yakıt tüketimi için zorlayıcı parkurlardan birisi haline gelen güzergaha rağmen 7.4 litre/100 km olarak gerçekleşen ortalama yakıt tüketimi sakin otoyol sürüşlerinde 5 litre/100 km'ye kadar düşürülebiliyor ki bu da oldukça başarılı bir değer.


Fiyat/Donanım


Makaleyi yazdığım sırada Mégane Sport Tourer Privilège 1.5 dCi EDC'nin kampanyalı fiyatı 59.250 TL olarak açıklanıyordu. Oldukça zengin bir standart donanıma sahip olan araçta sis farları, elektrikli katlanabilen yan aynalar, çift bölgeli otomatik klima, Türkçe yol bilgisayarı, deri kaplı direksiyon simidi, elektro-mekanik park freni, yarı deri koltuklar, ESP, elektrikli camlar, cruise control, far, yağmur ve arka park sensörleri, Renault Card sistemi, yokuş kalkış desteği, ön, yan ve perde hava yastıkları, katlanabilir arka koltuklar, Bluetooth, USB ve Aux bağlantılı müzik sistemi, LED gündüz farları ve Follow me home fonksiyonlu farlar ve sırtlığı katlanabilen ön yolcu koltuğu ücretsiz olarak sunuluyor.

Üç opsiyon donanıma sahip olan otomobilin test aracında da bulunan TomTom navigasyon ve Arkamys ses sistemi 1.350 TL karşılığında sizin olurken elektrikli açılabilen panoramik cam tavan için 1.850 TL ek bedel isteniyor. Üçüncü opsiyon donanım olan direksiyonel Bi-Xenon farlarsa far yıkama sistemiyle birlikte 1.600 TL'ye alınabiliyor.

Bu donanımların yanında broşürde görülebilen fakat fiyatlandırmada GT Line modellerinin altında bir paket olarak yer alan Teknoloji paketinde navigasyon ve Arkamys ses sistemiyle birlikte geri görüş kamerası ve şeritte kalma asistanı için 3.100 TL isteniyor.


Sonuç


Daha önce hem EDC'ye sahip hatchback hem de manuel şanzımanlı bir Sport Tourer modelini kullanma şansına eriştiğim Mégane'ın bu iki özelliğini tek vücutta toplayan modelini sürmekse makyaj sonrasına kaldı. Renault artık ses vermediğinden kendi imkanlarımla ulaşabildiğim aracın test sürüşü sonrasındaysa oldukça mutluydum.

Zaten başarılı bir araç olan Mégane Sport Tourer'ın EDC ile birleşimi güzel bir ikili ortaya çıkarırken yapılan ufak tefek yeniliklerin tamamının olumlu olması aracın eskisinden daha başarılı olmasını sağladı.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ARABA RESİMLERİ,Modifiyeli Arabalar,Araba Modelleri,Otomobil Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates