7 Mayıs 2013 Salı

0 Volkswagen Golf 1.6 TDI Comfortline DSG

type='html'>

Üretim rakamı 30 milyona ulaşan Volkswagen Golf'ün 7. nesil modelleri geçtiğimiz Eylül ayında tanıtılmıştı. İlk etapta Türkiye de dahil toplam 6 ülkede satışına başlanan otomobil eskiden olduğu gibi çok dikkat çekmeyen bir tasarıma sahip. İlk etapta satışa sunulan motor seçenekleri de tanıdık olan otomobilin Türkiye basın lansmanı Antalya'da yapıldı.

Bu tip organizasyonlarda genelde araç hakkında yeterli veri toplanamıyor olsa da bu sefer sürüşü - biraz da rotadan çıkarak - uzun tutabildiğimden alıştığımız lansmanlardan daha bol izlenim iletebileceğim.

4.349 mm boy, 1.799 mm genişlik ve 1.452 mm yükseklikle eskisinden az da olsa daha büyük bir otomobil olan 7. nesil Golf 2.637 mm aks mesafesiyle de arka koltuklarda sunduğu diz mesafesini artırmış. Bu arada otomobilin bagaj hacmi de 350'den 380 litreye ulaşmış.

Önceki nesilden daha köşeli hatlara sahip olan yeni model tipik Golf çizgilerinin yanında bazı yenilikler de sunuyor. Kalın C sütunuyla kolayca tanınabilen otomobilin yan aynalarının önünde küçük kelebek camları bulunuyor.


Audi A3 ile paylaştığı MQB platformu sayesinde ağırlığı aşağıya çekilebilen otomobilin 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor ve DSG'ye sahip modelleri 1.312 kg ağırlığında. Comfortline donanımında sunulan 16 inç çaplı jantlar ve 205/55 ölçüsüne sahip lastikler araca biraz küçük gelmiş gibi görünseler de Highline donanımında sunulan 225/45 ölçüsü sunan lastikler ve 17 inç çaplı jantlar gerçekten şık bir görünüme sahip.

İç mekanı oldukça şık bir görünüm sunan yeni Golf'te alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, piyano siyahı konsol kaplamaları ve beyaz renkli iç mekan aydınlatması dikkat çeken detaylar arasında bulunuyor. Comfortline'dan itibaren sunulan ambiyans ışıklandırması şık bir dokunuşken ortası Alcantara kaplı sportif yan desteklere sahip ön koltuklar virajlarda görevlerini başarılı bir şekilde yapıyor.

Yeni nesil aracın olumlu yönlerinden bir diğeri de iç mekanda sunulan irili ufaklı gözler. Orta konsolun alt kısmında sunulan kapaklı göz oldukça derinken vites konsolunda bulunan ve bardaklık olarak da kullanılabilen kısım şık bir stora sahip. Bu bölümün yanında da kapaksız küçük bir göz bulunurken ön koltuklar arasında bulunan kol dayanağının hem ileri geri hem de yükseklik ayarlı olması çok olumlu. Eşyalarını gözlerden daha da uzak tutmak isteyenler için ön koltuklar altında sunulan gözlerse iyi düşünülmüş.


Kapı içi gözler konusunda da cömert davranan Volkswagen arka koltuklarda da yüksek konfor seviyesi sunabiliyor. Bu kısım için havalandırma kanalları sunulurken üç kişi için kafalık ve 3 noktalı emniyet kemerleri de hazır bulunuyor. Segmentte bazı araçlarda lüks donanım olarak algılanan katlanabilir kol dayanağı iç kısmında bulunan bardaklıklarla işlevselliği maksimize ederken aynı yerde bagaja kolay ulaşım için kilitlenebilir bir kapak olması da yüzleri güldürüyor. Bu arada arka koltukların katlanabildiğini söylememe sanırsam gerek yok.

Hazır konu iç mekandayken gösterge tablosunun diğer Volkswagen modellerini tanıyanlara yabancı gelmeyeceğini de belirteyim. Şoför kapısında yer alan elektrikli cam, ayna ve merkezi kilitleme düğmeleri de tanıdık tasarımlarıyla yabancılık çektirmezken dokunmatik ekrana sahip ses sistemi ve dijital gösterge sunan çift bölgeli klima kumandaları şık bir duruşa sahip. Güzel görünen vites kolunun yanında da şık bir platform sunan Volkswagen bu bölgeye elektromekanik park freni ve hill holder düğmelerini yerleştirmiş.

Test sürüşünün ilk kısmında çok yüksek olmayan süratlerde sakin bir şekilde kullandığım Golf'te bulunan süspansiyon sistemi orta-sert ayarlı. Geniş yanaklı lastiklerin de yardımıyla sunduğu konforda bir eksiklik bulunmayan sistem 17 inç çaplı jantlarla daha da eğlenceli bir hale getirilebilir. Araç çizgiden kopmaya başladığında kendisini çok da belli etmeden devreye giren ESP beğenimi kazanırken geniş yollarda çok da sportif kullanılamayacağı izlenimini veren araç yollar daralıp sürücü de ralli pilotu havasına girdiğinde bu tempoya ayak uydurarak beni şaşırttı.


1.6 litre hacimli turbo Diesel motoru geçen Golf neslinden de tanıdık olan araç 105 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatılan test aracı daha önce testini paylaştığım Polo TDI Comfortline DSG'de üzerinde durduğum bütün olumsuzlukları bertaraf etmiş. D konumunda ayak frenden çekildiği anda tam otomatik şanzımanlarda olduğu gibi ilerlemeye başlayan otomobil bu sayede ilk hareketteki gecikmenin önüne geçmiş.

Vites D konumundayken aşağıya doğru hafifçe çekildiğinde sportif sürüşler için S konumuna geçen şanzıman ister vites kolundan ister direksiyon simidine eklenmiş kulakçıklardan kumanda edilebiliyor. Start-Stop sistemiyle de uyumlu çalışan DSG'nin vites geçişleriyse çok başarılı. Standart donanıma alınan yokuş kalkış desteğiyle de yüzleri güldüren şanzıman bu sefer beğenimi kazandı.

Maksimum sürati 192 km/s olarak açıklanan otomobil 0'dan 100 km/s sürate çıkarken ortalama yakıt tüketim değeri 3.9 litre/100 km olarak açıklanıyor ki bu sefer tüketimin, en azından resmi dokümanlarda manuel şanzımanda daha düşük olması ilginç. Yer yer tek şeride düşen bölünmüş yollarda, arada ağır vasıta sollayıp boş düzlüklerde yüksek süratlere de ulaşarak elde ettiğim 6.5 litre/100 km seviyesindeki tüketim değeriyse aracın aşırı zorlanmadığı otoyol sürüşlerinde rahatlıkla 6 litrenin altına inecektir.

Geçmişte Golf'ün en büyük sorunlarından olan fiyat-donanım oranıysa bu nesilde müşterileri daha çok mutlu edecek gibi görünüyor. Yeni nesil Volkswagen Golf'ün 105 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli TSI motoru ve Midline Plus donanımıyla başlangıç fiyatı 42.900 TL olarak belirlenmiş. 1.6 TDI Comfortline modelleri 57.600 TL'den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken Highline DSG'de fiyat 68.900 TL'yi buluyor.


Test sırasında kullandığım 64.600 TL değerindeki Comfortline DSG'de fren enerjisi geri kazanım sistemi, start/stop, çok fonksiyonlu deri direksiyon simidi, CD, MP3 ve WMA çalabilen, AUX ve SD card destekleyen 8 hoparlörlü ve dokunmatik ekranlı ses sistemi, bagajda 12 Volt soket, piyano siyahı konsol kaplaması, ortası Alcantara kaplı sportif koltuklar, seviye ayarlı ön kol dayanağı, 16 inç çaplı jantlar, çift bölgeli otomatik klima, hill holder, yol bilgisayarı, far yükseklik ayarı, lastik basınç göstergesi, elektrikli cam ve aynalar, elektronik dinamik diferansiyel kilidi, iki boyutlu ekrana sahip yol bilgisayarı, ön, yan, perde ve sürücü diz hava yastığı, yorgunluk tespit sistemi ve lastik basınç sensörü gibi zengin bir standart donanım listesi bulunuyor. Aracın iki opsiyonel donanımından ilki 950 TL değerinde metalik boyayken ikincisi, boyutları büyüyen ve 2.700 TL'ye sunulan elektrikli sunroof.

Bu arada aynı aracın Highline donanım paketinde, bütün bu donanımlara ek olarak, LED gündüz farları, 17 inç çaplı jantlar, ön ve arka mesafe kontrol sensörleri, daha büyük bir dokunmatik ekrana sahip ses sistemi, koyulaştırılmış arka camlar, üç boyutlu renkli ekrana sahip yol bilgisayarı, hız sabitleme sistemi, follow me home özellikli farlar, yağmur sensörü, otomatik yanan farlar ve orijinal ebatta alüminyum alaşımlı janta sahip stepne bulunuyor.

Volkswagen yetkilileri segment farklılığını gerekçe göstererek Golf'ün premium C araçlardan müşteri çalmayacağını düşünse de fiyat/donanım oranı ve sunulan motor seçenekleri bu konunun hala tartışılabilir olmasını sağlıyor.

Lansman sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

ARABA RESİMLERİ,Modifiyeli Arabalar,Araba Modelleri,Otomobil Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates